خدمت كرونا به كسب و كارهای آنلاین؛

كرونا ورود كسب و كارها به فضای مجازی را شتاب بخشید

كرونا ورود كسب و كارها به فضای مجازی را شتاب بخشید به گزارش کارکادو سخنگوی اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی اظهار داشت: پیشبینی ما این بود که ۷۰ درصد کسب کارها طی ۶ تا هفت سال آینده به فضای آنلاین وارد شوند که انتشار کرونا این زمان را به ۲ تا ۳ سال کم کرد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا «رضا الفت نسب» اظهار داشت: در ابتدای انتشار کرونا در بخش سفارش آنلاین غذا ۶۰ درصد، تاکسی های آنلاین ۵۱ درصد، گردشگری ۹۰ درصد و بخش خدماتی هم ۸۷ درصد کاهش رخ داد که البته در طول چند ماه گذشته بخشی از این زیان جبران شده است اما در مقابل در عرضه آنلاین کالا و مواد غذایی ۱۳۶ درصد و عرضه محصولات دیجیتالی ۱۳۲ رصد رشد داشته اند.
وی افزود: در ایام نخست مشکل زیر ساخت و سرعت پایین اینترنت وجود داشت اما به مرور بر مشکلات غلبه کردیم و الان در شرایطی قرار داریم که اگر کرونا ادامه یابد یا مسایل دیگری رخ دهد توان مقابله با بحران ها را داریم.
این کارشناس اضافه کرد: طی دو مرحله نظر سنجی یکی در ارتباط با سه ماهه نخست انتشار کرونا و دیگری در ارتباط با اواخر آبان ماه به بررسی وضعیت پرداختیم که نتایج جالب توجهی داشت. در بخش عرضه کالا و مواد غذایی زود مصرف (سوپرمارکتی) زمان انتشار کرونا با ۱۲۱ درصد رشد مواجه بودیم که در نظرسنجی دور دوم متوجه شدیم این بخش ۱۵ درصد دیگر هم رشد داشته است.
وی اظهارداشت: در ارتباط با مشاغل خدماتی هم در این دوره با ۸۶ درصد کاهش رو به رو شدیم که حالا فقط ۹ درصد آن جبران شده است و همچنان ۷۷درصد کاهش سفارش در این عرصه وجود دارد. البته پیشبینی می نماییم که با بهبود اوضاع و زرد شدن تهران و خیلی از شهرها شرایط به مرور در این بخش بهبود یابد.
الفت نسب اضافه کرد: همینطور در ارتباط با بازار محصولات دیجیتالی ابتدا با ۳۲ درصد رشد مواجه شدیم که در دور دوم نظرسنجی، این شاخص رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه نمود.
سخنگوی اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی در ارتباط با تاکسی های آنلاین هم اظهار داشت: ما ۱۴۰ شرکت تاکسیرانی آنلاین در سرتاسر کشور داریم که در ابتدای انتشار کرونا ۶۰ شرکت از این تعداد فعال بودند. در دور اول ۵۱ درصد کاهش در این بخش داشتیم. در دور دوم مشخص شد ۲۰ درصد این کاهش جبران شده است.
الفت نسب به گردشگری اشاره نمود و توضیح داد: در حوزه گردشگری هم ۹۷ درصد کاهش داشتیم که تا کنون ۱۰درصد جبران شده است.
وی افزود: یکی دیگر از حوزه های کسب وکارهای آنلاین ما خدمات مشاوره پزشکی است که در ابتدا ۱۲ درصد رشد داشت اما در نظر سنجی دوم معلوم شد رشد ۱۰۰درصدی داشته است. این مورد نشان داده است مردم در ابتدا با این پلتفرم ها آشنایی نداشتند و استفاده از آن به مرور رشد کرده است. در بخش سفارش آنلاین غذا هم در ابتدا با کاهش ۶۰ درصدی خدمات مواجه بودیم و البته تا کنون ۴۰ درصد آن جبران شده است.
الفت نسب با بیان اینکه یکی دیگر از بخش های مورد سنجش در این نظرسنجی مسکن بوده است، اظهار داشت: حوزه مسکن از این جهت مورد توجه ما بود که از یک سو بسیار اهمیت داشت و از طرفی شامل آگهی های آنلاین می شد که آن هم در ابتدا ۱۵ درصد کاهش داشت اما در دور دوم و بعد از گذشت زمان چند ماه، ۱۲درصد از این کاهش جبران شد.
وی در ارتباط با تبلیغات آنلاین هم اظهار داشت: در ابتدا این حوزه ۵۵ درصد کاهش داشت که نشان می داد کسب و کارها نتوانسته اند هزینه تبلیغات را تأمین کنند و الان فقط ۱۶ درصد جبران شده است.
به گزارش کارکادو به نقل از ایرنا، بر مبنای تازه ترین گزارشی که از جانب اتحادیه کسب و کارهای مجازی انتشار یافته، در پاییز سالجاری برای ۲۵۲ کسب و کار مجوز فعالیت صادر گردیده است.
همچین طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، به علت بحران بیماری کووید ۱۹ در کشور متقاضیان حقیقی پروانه کسب و کارهای مجازی تا آخر سال ۱۳۹۹ برای صدور و یا تمدید پروانه کسب از عرضه گواهی مبحث ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم معاف بوده و می توانند صرفا با عرضه تعهدنامه مبادرت به دریافت پروانه کسب کنند.



منبع:

1399/10/22
13:20:23
0.0 / 5
1129
تگهای خبر: تبلیغات , خدمات , دیجیتال , كسب و كار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی