دوره آموزش سواد رسانه ای در فرهنگسرای رسانه

دوره آموزش سواد رسانه ای در فرهنگسرای رسانه کارکادو: رییس فرهنگسرای رسانه از شروع برگزاری یک دوره ی جدید سواد رسانه ای در این فرهنگسرا آگاهی داد.


به گزارش کارکادو به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، مهدی شکیبایی، رییس فرهنگسرای رسانه اظهار داشت: فرهنگسرای رسانه برمبنای ماموریت سازمانی و رسالت کاری خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بصورت ویژه و تخصصی بر موضوع رسانه و آموزش آن تمرکز دارد. به همین دلیل نسبت به برگزاری دوره های آموزشی متنوع با هدف آموزش بخش های مختلف رسانه و ارتباطات توجه ویژه ای دارد. تا حالا دوره هایی در فرهنگسرای رسانه زیرنظر اساتید رسانه ای برگزار شده و امسال همزمان با فصل تابستان و با مشارکت مجموعه توسعه زیست بوم فرهنگ و اندیشه فیروزه دوره جدیدی را با عنوان «نیتروژن» برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: فصل تابستان به سبب تعطیلی مدارس و فراغتی که برای نوجوانان و جوانان وجود دارد فرصتی طلایی برای برگزاری دوره های آموزشی رسانه است. ما هم از این فرصت استفاده کردیم تا دوره آموزشی سواد رسانه ای «نیتروژن» را در هفت بخش مختلف برگزار نماییم.
شکیبایی ضمن معرفی سرفصل های این دوره آموزشی بیان کرد: موضوعات مختلفی در عرصه سواد رسانه ای وجود دارد که باید آموزش داده شود اما با توجه به این که این دوره مقدماتی است و سطوح پیشرفته تری نیز برای آن طراحی شده، سعی کردیم به موضوعات عمومی بپردازیم تا زمینه برای طرح موضوعات دیگر نیز برقرار شود. همچون سرفصل های اصلی این دوره آموزشی می توان به تحول شناسی رسانه، رسانه و بازی، فنون اقناع، زیست مجازی، مغالطات، موبوگرافی و نویسندگی خلاق اشاره نمود.
او افزود: شناخت رسانه نخستین گام برای ورود به سواد رسانه ای است و برهمین اساس موضوع تحول شناسی رسانه در این دوره آموزش داده می شود. بازی و سرگرمی برای نسل جوان اهمیت بسیار زیادی دارد و رسانه ها زمینه را برای این مساله فراهم نموده اند. علاوه بر این فنون اقناع یکی از مهم ترین مهارتهای سواد رسانه ای است که باید آموزش داده شود. زیست مجازی نیز تبدیل به بخش مهمی از زندگی افراد جامعه به ویژه نوجوانان شده است و بیان جزئیات آن جذابیت ها و نکات زیادی را دربر می گیرد.
رئیس فرهنگسرای رسانه با اشاره به اساتید حاضر در این دوره آموزشی اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این بوده تا بهترین اساتید را برای این دوره آموزشی انتخاب نماییم. چهره هایی که تجربه فعالیت در رسانه و آموزش سواد رسانه ای را داشته اند و از طرفی دیگر تجربه کار کردن با نسل نوجوان و جوان را داشته باشند. دکتر محمدحسن یادگاری مستندساز شناخته شده کشور و پژوهشگر، مدرس دو سرفصل رسانه و بازی و تحول شناسی رسانه است. دکتر سمیرا خطیب زاده عضو هیئت علمی و مدیر گروه رسانه دانشگاه سوره به آموزش فنون اقناع می پردازد.
وی افزود: احمد کارآمد نیز درباب زیست مجازی صحبت می کند. دکتر مهدی کاشفی فرد هم که دبیر المپیاد سواد رسانه ای و از مربیان شناخته شده سواد رسانه ای کشور محسوب می شود، مغالطات را در این دوره آموزش می دهد. سید مهدی برزگر مجری صدا و سیما، مدرس موبوگرافی است و تولید محتوا با گوشی را آموزش می دهد. همین طور رضا احسان پور شاعر نویسنده و طنزپرداز کشورمان مدرس دوره نویسندگی خلاق است. وی در این دوره آموزش می دهد که چی بنویسیم؟ چرا بنویسیم؟ از کی و از چی بنویسیم؟ و چطور برای نوشتن بخونیم؟
شکیبایی اظهار داشت: کارگاهی تخصصی ویژه افراد برگزیده این دوره با حضور دکتر حسین ظفری عضو هییت علمی دانشگاه امام حسین با موضوع ارتباطات در بحران نیز برگزار خواهدشد.
این مدیر فرهنگی درباره ی زمان برگزاری این دوره آموزشی اعلام نمود: این دوره آموزشی در ایام ۲۳ الی ۲۷ مرداد ماه در فرهنگسرای رسانه انجام خواهد شد.
به گزارش کارکادو به نقل از ایسنا، این دوره آموزشی همراه با اعطای گواهی و تجلیل از برگزیدگان است. مهلت ثبت نام تا ۲۲ مرداد ماه است. علاقه مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می بایست عدد یک را به شماره 09387331379 ارسال نمایند یا به آدرس اینترنتی https: //survey.porsline.ir/s/autIkPE مراجعه کنند.




منبع:

1402/05/21
18:06:32
5.0 / 5
332
تگهای خبر: تخصص , ثبت نام , جوان , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی