بیانیه خانه روابط عمومی ایران به مناسبت روزملی روابط عمومی
به گزارش کارکادو خانه روابط عمومی ایران به مناسبت بزرگداشت ۲۷ اردیبهشت، روز ملی روابط عمومی، با انتشار اطلاعیه ای خواهان تلاش روابط عمومی ها برای افزایش خدمت رسانی و رضایتمندی بیشتر مردم شد.
به گزارش کارکادو به نقل از ایسنا به نقل از کمیته ارتباطات خانه روابط عمومی ایران، در این بیانیه آمده است:
"رسالت اصلی روابط عمومی، خدمت به مردم، مردمداری، آگاهی دهی، تنویر افکارعمومی، ایجاد و صیانت از رضایت مردم نسبت به دستگاههای اجرایی، توسعه و همدلی میان قشرهای مختلف مردم، همینطور تقویت ارتباطات آنان با سازمان ها، نهادها و شرکت هاست.
با نگاهی به حدود هشت دهه که از حیات و فعالیت روابط عمومی در کشورمان می گذرد، از یک سو مشاهده می نماییم که اقدامات مثبت و افتخارآمیزی در این عرصه انجام گرفته است که از آن میان میتوان به ارتقای سطح علمی این رشته در مقاطع دانشگاهی انتشار نشریات تخصصی، برگزاری همایش های ملی و بین المللی، و انتشار کتاب های متعدد در حوزه روابط عمومی اشاره نمود. اما از طرفی باید اذعان کرد که هنوز کاستی ها و راه های نرفته فراوانی داریم و شایستگی های علمی افراد در انتصابات، گسترش حمایت نهادهای حکومتی از روابط عمومی ها، و پشتیبانی واقعی از تشکل های در رابطه با این حوزه، تلاش جدی برای تبدیل روابط عمومی سنتی به روابط عمومی دانش بنیان، و اهتمام همه جانبه برای طراحی و تدوین الگوی بومی روابط عمومی، همچون آنهاست."
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در شرایط حساس کنونی که التهابات سیاسی و اقتصادی گوناگونی بر جهان و منطقه سایه افکنده اند، مسئولیت روابط عمومی ها بسیار خطیرتر، حساس تر، و راهبردی تر شده است، و بنابراین، همه تلاشگران این حوزه باید با تاکید بر دانش روز آمد و فنون کارآمد و بهره گیری از فناوری های پیشرفته ارتباطی، به وظایف خود عمل کنند.
همینطور در این بیانیه با عنایت به نام گذاری سال جاری با محوریت "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" و تاکید بر لزوم و اهمیت "جهاد تبیین" خواهان آن شده که روابط عمومی ها باید همه توان و امکانات و ظرفیت های خویش را در جهت تحقق هرچه مطلوب تر این دو مبحث به کار گیرند.
درادامه این بیانیه آمده است: اقدامات اخیر دولت سیزدهم در زمینه توزیع عادلانه یارانه ها و واقعی کردن قیمت ها اگر همگام با جهاد تبیین و آماده سازی افکارعمومی انجام نگیرد، اساسا نتایج مطلوبی به دنبال نخواهد داشت، بدیهی است که بخش عمده این جهاد بر عهده روابط عمومی هاست.
"خانه روابط عمومی ایران"، از همه دست اندرکاران حاکمیت در قوای سه گانه و بخصوص قوه مجریه انتظار دارد که مردم داری، حضور مستمر در بین مردم، زمینه سازی برای تحقق واقعی جهاد تبیین، تقویت جایگاه سازمانی روابط عمومی ها، انتصاب مدیران روابط عمومی بر پایه صلاحیت های علمی و تجربی، پشتیبانی واقعی و عملیاتی از تشکل های روابط عمومی، بهره گیری از خدمات مشورتی و تخصصی این تشکل ها، تدوین سند جامع ارتباطی دولت، و اقناع مردم قبل از دست زدن به اقدامات بنیادی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
درانتها "خانه روابط عمومی ایران"، روز ۲۷ اردیبهشت را بعنوان "روز روابط عمومی" گرامی داشته و این روز را به تمامی تلاشگران حوزه روابط عمومی تبریک می گوید و تاکید می کند که آنچه خانواده بزرگ روابط عمومی را انگیزه و توان مضاعف می بخشد، امید به آینده ای روشن و رشد آفرین است، و چنین آینده ای، جز در سایه همفکری، همکاری، و همدلی میان همه فعالان این حوزه به دست نخواهد آمد. "
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب