با این میلیونر ۹ ساله آشنا شوید

با این میلیونر ۹ ساله آشنا شوید به گزارش کارکادو پسربچه ای ۹ ساله می تواند سالانه چیزی حدود ۳۰ میلیون دلار فقط با باز کردن جعبه اسباب بازی های نو و اظهارنظر درباره شان پول دربیاورد!



به گزارش کارکادو به نقل از ایسنا، «خبرآنلاین» به نقل از گاردین نوشت: رایان کاجی پسر ۹ ساله ای است که در تگزاس آمریکا زندگی می کند. او چند سالی است که با فعالیت هایش در کانال یوتیوب «دنیای رایان» به ثروتی عظیم دست پیدا کرده است.

رایان در کانالش کاری می کند که آرزوی هر کودکی است. جعبه های اسباب بازی های تازه را می گیرد، باز می کند و با آنها بازی و اظهارنظر می کند.

او سال ۲۰۲۰ از یوتیوب حدود ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پول درآورده است. البته این درآمد یوتیوبی، نوک کوه یخ است و او با فروش اسباب بازی و پوشاک ۲۰۰ میلیون دلار دیگر هم به جیب زده است.

این شهرت در دنیای کودکان سبب شده که شبکه «نیکلودین» دنبال امضای قرارداد تولید برنامه با او باشد و احیانا چندین میلیون دلار هم از این قرار به دست خواهد آورد.

زندگی پدر و مادر این کودک چنان تحت تأثیر این فعالیت مجازی قرار گرفت که آنها شهرت خویش را از «گوان» به «کاجی» تغییر دادند. کاجی نامی بود که آنها برای فعالیت مجازی پسرشان برگزیده بودند.

کانال یویتوبی این «اینفلوئنسر کودک» بیشتر از ۴۱ میلیون نفر مشترک دارد و ویدئوهای آن بیشتر از ۱۲ میلیارد بار دیده شده اند. پربازدیدترین ویدئوی این کانال چیزی فراتر از ۲ میلیارد تماشا دارد.

محصولات ناسودمند، درآمد سودمند!

در این میان مشکلاتی هم پیش آمده است. مثلا کمیسیون فدرال تجارت آمریکا پرونده ای ضد این خانواده گشوده است و در حال تحقیق درباره کار آنهاست. آنها متهم شده اند که اسپانسرهای برنامه هایشان را آن طور که باید آشکار نکرده اند. یکی از شکایاتی که ضد آنها ثبت شده است، می گوید: «حداقل ۹ درصد ویدئوهای آنها اسپانسری دارد که برای تبلیغ محصولش پول پرداخته است؛ محصولی که بازار هدفش کودکان زیر ۷ سال است. افرادی که به علت سن پایین توانایی فرق گذاشتن میان «تبلیغ» و «معرفی» کالا را ندارند. این تبلیغ ها بیشتر برای خوردنی های ناسودمند است.»

بنجامین باروز استاد روزنامه نگاری و مطالعات رسانه در دانشگاه نوادا که درباره ترندهای در حال ظهور و شبکه های اجتماعی تحقیق می کند، در اینباره اخطار می دهد: «شاید کودکان در مواجهه با «اینفلوئنسرهای کودک» با خطراتی روبه رو باشند که پدر و مادر به آنها آگاه و دانا نیستند. رایان در آغاز اینفلوئنسری بود که مورد توجه کمپانی های اسباب بازی قرار می گرفت تا هنگام بازی محصولاتشان را معرفی نماید ولی اکنون خودش به یک برند تبدیل گشته است که همه جا حضور دارد. این حقیقتی شوکه کننده است.»

باروز اولین بار با پدیده «اینفلوئنسرهای کودک» از راه فرزندان خودش آشنا شده است که از او می خواستند همانند خانواده رایان عمل کند: «با خودم گفتم ماجرا چیست که آنها می خواهند مثل خانواده رایان شویم. در خانواده رایان مدام محصولات جدید از راه می رسند، باز و مصرف می شوند. هر روز اسباب بازی تازه ای از راه می رسد. مصرف گرایی مداوم پیامی است که در دل این ویدئوها به گوش بچه ها می رسد.»

پردرآمدترین یوتیوبرهای سال ۲۰۲۰

در یک سالی که گذشت یوتیوبرهای برتر در مجموع چیزی بیشتر از ۲۱۱ میلیون دلار درآمد داشته اند. این رقمی است که نشریه فوربز در گزارش سالانه خود به آن اشاره نموده است. رتبه نخست که مشخص است و به رایان کاجی متعلق می باشد.

نفر دوم هم جوانی ۲۲ ساله به نام جیمی دونالدسن است. او را در یوتیوب با نام «مستربیست» می شناسند و در یک سال قبل ۲۴ میلیون دلار از این شبکه اجتماعی اشتراک ویدئو پول درآورده است. او که تازه به لیست پولدارهای یوتیوب وارد شده بیشتر از همه با ویدئوهایی مشهور شد که تولیدشان هزینه زیادی می طلبد. بخشیدن تصادفی مبلغی هنگفت به فردی ناشناس و ضبط کردن اتفاقات پیش و بعد از آن، یکی از تولیدات اوست.

در رده سوم پردرآمدهای یوتیوب یک گروه ایستاده است؛ گروهی با نام «دود پرفکت» که در ویدئوهایش از ورزش و بازی های گوناگون بعنوان مبحث محوری استفاده می نماید. اعضای این گروه در یک سال قبل ۲۳ میلیون از یوتیوب به دست آورده اند و کانالشان در این شبکه اجتماعی بیشتر از ۵۴ میلیون مشترک دارد.

در جایگاه چهارم یکی از قدیمی های تولید محتوا در یوتیوب ایستاده است؛ «رت اند لینک». دو نفر با نامهای رت مک لافلین و چارلز لینکلن که از سال ۲۰۱۲ با تاک شوهای متفاوت مشغول کارند، با ۲۰ میلیون دلاری که سال قبل از یوتیوب به دست آوردند، نشان دادند که بعد از این همه سال هنوز ذائقه مخاطب را به خوبی می شناسند.

مارک ادوارد فیشباخ پنجمین نفر لیست با درآمد ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری است. او با عنوان «مارکی پلایر» بازی می کند و پول پارو می کند. از مشهورترین کارهای وی در یوتیوب معرفی بازی «Cry of Fear» در ۳۱ قسمت است.





منبع:

1399/10/13
13:44:18
0.0 / 5
1274
تگهای خبر: اسباب بازی , جوان , دانش , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
karkado فروش کادو و انتخاب انواع کادویی
karkado.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاركادو محفوظ است

كاركادو

فروش کادو و انتخاب انواع کادویی